Tomas over Curacao... en dat hebben we geweten! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nathalie Hagenstein - WaarBenJij.nu Tomas over Curacao... en dat hebben we geweten! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Nathalie Hagenstein - WaarBenJij.nu

Tomas over Curacao... en dat hebben we geweten!

Door: naatopcuracao

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

02 November 2010 | Nederland, Amsterdam

Tijdje geleden alweer, maar nu ben ik terug... en wel met groot nieuws.

Annemiek heeft haar ticket vorige week verlengd, om nog een weekje extra te blijven. Ideal extra weekje voor haar, met storm Tomas op komst.

De tropical storm, zoals ze dat hier noemen, genaamd Tomas, zou zondag al langs het eiland komen. Er gebeurde maar niks en maandagmiddag lagen An en ik heerlijk bij MOON aan het zwembad met een lekkere icetea. We hadden eetplannen gemaakt met vrienden om te vieren dat de storm er niet was! (of een ander excuus om lekker te kunnen eten). Even snel naar huis, douchen, aankleden en de deur uit... of nou ja, de deur uit... DE RIVIER IN. Het begon keihard te regenen en wij zouden een van die jongens ophalen zodat hij niet met de scooter hoefde te gaan. Ik stap een plas in net buiten het tuinhek en blijf met mn birkenstock in een stukje drijfmodder zitten. Ik trek mn been eruit en daar ging mijn birkenstock. Niet meer in te halen door de keiharde stroming van de liters regen die er al gevallen was.

Afijn, dan maar met 1 schoen naar het restaurant (het regende nog steeds keihard en het werd alleen maar erger). Op de weg lagen er plassen die door de autodeuren naar binnen kwamen. in de auto was het letterlijk zeiknat. Zo konden we niet verder rijden. Toen zijn we bij het studentenhuis (met kamers van 3 bij 3) blijven zitten, wachten tot de regen over was. Dit gebeurde NIET! Optie: overnachten in een studentenhuis met 14 boys! Bliksem nog ingeslagen een paar huizen verder... pffff.

De volgende dag kwamen we eindelijk weg daar en was mijn huisje helemaal volgelopen met water. De buurt nabij Zuikertuintje is het allerergst getroffen... en waar woon ik? 40 meter van Zuikertuintje af. winkels waren gesloten, auto's dreven door de straten, hummers stonden letterlijk tot aan het dak onder water... vreselijk!

Helaas zijn er ook 2 mensen overleden door deze tropical storm. Deze konden niet meer op tijd weg komen en zijn verdronken in de auto, 1tje zelfs tijdens het redden van andere mensen. Vreselijk!

Nu is de regen gestopt en gaat het wel weer goed met ons. We zijn zeker wel geschrokken, zeker van de blikseminslagen vlakbij ons. Ook het huisje is weer schoon. arme laptoptas, helemaal doorweekt. Ook de weegschaal heeft het niet overleefd (weg dieet! ik kom terug als ik onwetend 90 kilo weeg haha.

Verder gebeuren er alleen maar leuke dingen. Afstuderen gaat iets minder, het loopt een beetje vast. Morgen heb ik een afspraak met mijn lieve professionele begeleidster Ellen en dan komt het zeker weer goed. Elke dag is er wel wat te beleven hier en aangezien Annemiek zaterdag ECHT vertrekt, moeten we er deze week nog maar tegenaan gaan. Vanavond misschien maar ay caramba **Drink as much as you can in one hour**. Even kijken of de storm weg blijft..

Laatste keer mn pin want ik ben alweer 3x veranderd van blackberry: 21D16B96


Veel liefs en knuffels....
Nathalie...


ps. Foto's plaats ik nu op facebook: nathalie hagenstein.


  • 02 November 2010 - 20:26

    Jeroen Zelle:

    Veel sterkte daar met alles!!!!

  • 02 November 2010 - 20:47

    Tante:

    En tante maar bellen om haar petenicht te redden maar onvindbaar dus tante ongerust. Eindelijk s'middags via omwegen ( ondanks mijn tank van een auto) haar kunnen bereiken in haar reeds schoongepoetste huisje. Ja Naat weet dat ze niet in nederland is, honden, katten, kakkerlakken en tropische regenbuien. Het was inderdaad heel erg maar ik denk lang zo erg niet om in een studentenhuis met 14 jongens te zitten jakkie.Hopelijk drogen alle ondergelopen huizen snel. Gelukkig hadden wij niks alleen stroomuitval. Arme Annemiek die nog een weekje wilde bij kleuen, bijkleuren kan ze van de schrik maar zon zal moeizaam zijn

  • 02 November 2010 - 21:22

    Marieke:

    Jeetje!! Hihi, ik zie meteen een plaatje voor me, van jouw gezicht terwijl je je slipper verliest!! Haha. Maar wat een ellende al dat water. Heb net foto's gezien op Flickr van Zuikertuin. In je achtertuin... jezus, ben blij dat m'n huis verkocht is, anders hadden we mega lekkage gehad! Zet je snorkel maar op als je de weg opgaat!! Sterkte! xxx

  • 02 November 2010 - 23:49

    Pap:

    ben blij dat de storm over is en dat jullie allen heel zijn gebleven.

    xx

  • 03 November 2010 - 08:42

    Kristel:

    Jeetje wat een verhaal weer!

    Nou hoop dat de zon snel weer gaat schijnen!

    kussssssssss


  • 03 November 2010 - 09:20

    Pap:

    Een ding is zeker: de zon gaat weer schijnen.

    xx

  • 03 November 2010 - 18:35

    Pauline:

    Hi lief,

    Heftig om mee te maken die storm. Leuk dat Anne nog een weekje langer blijft, geniet er nog lekker van met z'n tweetjes. Have fun!
    XXX

  • 03 November 2010 - 19:43

    Richelle:

    Heeey Natjee,

    Wat een verhalen zeg!! Jeetje je laat me wel schrikken hoor! Doe voorzichtig daar! Maar geniet vooral ondanks die enge dingen die er gebeurd zijn!!

    Spreek je weer!! Knuffel!

  • 05 November 2010 - 13:02

    Elise:

    Be careful babe! Mis je hier! xxx

  • 05 November 2010 - 15:11

    Saartje:

    Lieve Kanjer van me, wat vreselijk als ik dit zo hoor!! Maar gelukkig hebben jullie jezelf weten te redden en zelfs nog vermaken. Ik zit er serieus over na te denken om met oud en nieuw naar je toe te komen. Ik overleg met me werk want ik heb maar 5 dagen vrij in januari. ik hoop dat ik er 10 van kan maken dan wil ik egt naar je toe komen!!! hou van je en mis je heel erg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Nathalie

Actief sinds 27 Aug. 2010
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 7697

Voorgaande reizen:

03 September 2010 - 16 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: